dutch harp maker passed away

You would like to contribute something, but you don't know German? No problem, just post it here in English.
Benutzeravatar
Reidun
nicht mehr wegzudenken
Beiträge: 749
Registriert: Mi 30. Nov 2005, 00:43
Meine Harfe(n): 2 Chromatische Harfen von Henrik Schupp, grosse & kleine Keltische Harfe von Pepe Weissgerber, Erard Grecian, kleine keltische Harfe von Louviot, Ivy von Karsten Stielow
Wohnort: GLENCUTTAUNE LOWER, BEAUFORT (Killorglin), Kerry, Irland
Kontaktdaten:

dutch harp maker passed away

Beitrag von Reidun »

I just read in the dutch folk harp magazine that the dutch harp maker Hans den Brok passed away on the 21 of august 2007 at the age of 62.

Since he came to the german harfentreffen some of you might have known him.

It was a complete surprise for me because I had met him 2 months before, end of june, at the "open folk harp dag" in Purmerend, Netherlands, where he showed me a chromatic harp he had made, and where he seemed full of energy and curiosity.

Maybe some of you can tell more about him and his life...
I remember him playing the south american harp at the harfentreffen...
Zuletzt geändert von Reidun am So 9. Sep 2007, 22:20, insgesamt 1-mal geändert.
Reidun im Netz: http://www.harpmusic.ie
Jeanette van Nieulande

Beitrag von Jeanette van Nieulande »

Hoi Rheidun,

Ik wist ook nog maar kort dat hij ernstig ziek was. Hij had helaas kanker. Dat zijn ziek zijn zo snel is gegaan heeft mij ook verrast. Ik hoorde helaas te laat dat hij is overleden, anders had ik zeker naar zijn begrafenis gegaan.

Ik herinner Hans mij als een zeer positieve en interessante man. Altijd enthousiast. Hij heeft voor mij in het verleden ook een hele mooie harp gebouwd waar ik heel veel plezier aan heb gehad. Hans was een grote fan van Christoph Pampuch. Daar raakte hij niet over uitgepraat. De techniek van het spelen op een chromatische harp vond hij zeer interessant en hij heeft altijd gezegd dat hij ook zo'n harp wilde gaan bouwen. Uit jouw inzending begrijp ik dat hij dat gelukkig nog heeft gedaan. Hans kon prachtig spelen op zijn Paraguaanse harp, daar heb ik altijd met veel bewondering naar geluisterd.
In de eerstvolgende Folk Harp Folks! die in december uitkomt zal een uitgebreid artikel verschijnen over het leven van Hans den Brok. Heel harpspelend Nederland zal Hans missen. Ik hoop dat hij ook in Duitsland gemist zal worden.

Jeanette
Benutzeravatar
Reidun
nicht mehr wegzudenken
Beiträge: 749
Registriert: Mi 30. Nov 2005, 00:43
Meine Harfe(n): 2 Chromatische Harfen von Henrik Schupp, grosse & kleine Keltische Harfe von Pepe Weissgerber, Erard Grecian, kleine keltische Harfe von Louviot, Ivy von Karsten Stielow
Wohnort: GLENCUTTAUNE LOWER, BEAUFORT (Killorglin), Kerry, Irland
Kontaktdaten:

Beitrag von Reidun »

Inderdaad, ik heb nog op den open folk harp dag in Purmerend op deze chromatische harp gespeeld.
Reidun im Netz: http://www.harpmusic.ie
Antworten